Lidské tělo neumí reagovat na velké změny z prostředí okolo nás příliš rychle. Proto chceme-li žít zdravě, jděme na to postupně, s rozmyslem, aby nás změny bavily, dělejme je za podpory přátel, spolužáků, rodičů, aby v nás i okolí zakořenily. Návodem pro vás může být i kurz Hravě žij zdravě.

Obaly potravin mohou být cennými rádci při nastartování zdravého životního stylu. Určitě není dobré vynechat seznam se složením potraviny, ale hlavní je věnovat pozornost tabulce nutričních hodnot. U tuků je vhodné se zaměřit na nasycené mastné kyseliny, které je ve zdravém jídelníčku vhodné snižovat. U cukrů platí, čím nižší je uvedené číslo v gramech, tím lépe pro vaše zdraví. Totéž platí i u soli.

Doporučená denní spotřeba soli je 2,5 - 5 g u dětí v různém věku. I když ji naše tělo potřebuje, platí zde pravidlo, že všeho moc škodí. Jak snížit obsah soli v jídelníčku? Omezte jídla z fastfoodů, polotovary, instantní polévky, chipsy, slané ořechy, nakládané ryby, slané sýry, uzeniny, zeleninu v nálevech i olivy, solené pečivo, atd. Jídlo na talíři nedosolujte, při vaření lze sůl nahradit bylinkami. V obchodech vybírejte potraviny s nejnižším množstvím soli.

Internetový vzdělávací kurz Hravě žij zdravě nepředává poznatky o hubnutí, nepředkládá žádné návody na redukční diety, ani nedoporučuje doplňky stravy či přístroje určené pro podporu redukčního režimu.

 
FacebookPoradnaMail